1. 23 февруари 2017
    Новини свързани с очни заболявания и начини за лечение - Retinal Rejuvenation Treatment (2RT) ПРИ ДИАБЕТЕН МАКУЛЕН ЕДЕМ
    Retinal Rejuvenation Treatment (2RT) ПРИ ДИАБЕТЕН МАКУЛЕН ЕДЕМ

Диабетът е хронично метаболитно заболяване, което се съпътства от редица усложнения – нефропaтия, невропатия, ретинопатия.

Диабетна ретинопатия развиват 100 % от пациентите с тип 1 захарен диабет и 50 % от тези с тип 2. 50% от пациентите с диабетна ретинопатия разиват диабетен макулен едем (ДМЕ). Той представлява задебеляване на централната ретина (макулата) поради акумулиране на течност, в резултат на повишена съдова пропускливост и води до намаляване на централното зрение. Рискът за развитие на диабетен макулен едем се свързва с :

• давност на диабета (30% от пациентите с давност > 20 години),
    • лош контрол (гликиран хемоглобин > 7,5),
    • високо кръвно налягане,
    • висок холестерол,
    • тютюнопушене.

Лечението на ДМЕ включва конвенционален ретинален лазер, кортизонови препарати (Триамцинолон, Озурдекс), интравитреални апликациии на АntiVEGF, витректомия. Често се налага ежемесечно приложение на медикаменти за дълъг период от време. Това е сериозен финансов ангажимент за пациентите. В някои случаи отокът е резистентен на лечение.

2RT ( Retinal Rejuvenation Treatment) е революционна методика – наносекунден лазер, който не уврежда тъканите. Той води до активизиране на възстановителните процеси в ретината, стимулира дехидратацията и регенерацията на клетките. При диабетен макулен едем 2RT може да се приложи самостоятелно или в комбинация с AntiVEGF медикаменти. Може да бъде повтарян след 6 – 12 месеца при нужда.

Retinal Rejuvenation Treatment (2RT) ПРИ ДИАБЕТЕН МАКУЛЕН ЕДЕМ
    5 (100%) 1 vote

Notice: Тема без comments.php вече не трябва да се използва след версия 3.0.0! Добавете шаблон comments.php към темата си. in /home/stpetkaeyeclinic/public_html/wp-includes/functions.php on line 3962