1. 12 януари 2017
    Новини свързани с очни заболявания и начини за лечение - Най-бързият лазер в света
    Най-бързият лазер в света

В офталмологията се използват много и различни видове лазери. През последните години фирмите произвеждат все по-бързи и по-прецизни модели.

Есхимерният лазер се използва за корекция на рефракцията с цел премахване нуждата от очила. YAG лазерът и селективният лазер се използват при лечението на глаукомата. Ретиналният лазер (диоден, аргонов, селективен) сe използва за лечение на съдови заболявания на окото (диабетна ретинопатия, тромбози), разкъсвания на ретината и профилактика на отлепването на ретината.

Очна клиника „Сета Петка” разполага с най-новия ретинален лазер – Pattern Scan Laser на фирмата Ellex. Това е най – бързият ретинален лазер в света, като капацитетът му достига 1000 изстрела в секунда. Бързината, както и възможността за аплициране на множество коагулати едномоментно, скъсява времето на лазерната процедура като това значително намалява болката и дискомфорта за пациента. Ако с конвенционалния лазер продължителността на лазерния сеанс трае 40 минути, то с новия лазер той е 5 до 10 минути.

Диабетната ретинопатия е едно от основните показания за лазер – терапия и една от водещите причини за необратима слепота. Ранното откриване на диабета и диабетните усложнения, навременното и адекватно лазер – лечение е в основата на превенцията при това заболяване. Ефективният лазер предотвратява тежките късни усложнения на диабетната ретинопатия – кръвоизлив (хемофталм), отлепване на ретината, вторична глаукома. Страхът от ослепяване, погрешно асоцииран с лазерното лечение, както и болката от многократните лазерни сеанси са причина пациентите да се отказват от лечение. Важен аспект е и рестрикцията в направленията за лазер – лечение. Здравната каса отпуска по едно направление за лазер месечно. Пациентът е оставен на етичността на лекуващия лекар и на финансовите си възможности. Многократните сеанси с малък брой коагулати е грешка в изкуството. За да бъде ефективна лазерната терапия при пациентите с диабетна ретинопатия, тя трябва да бъде извършена в кратки срокове през 2 – 4 седмици като се аплицират около 5000 коагулата в ретината, което означава около 1000 коагулата на сеанс. Новият лазер позволява завършването на лазер – лечението в кратки срокове при минимален дискомфорт и болка за пациента и удобство за лекуващия лекар.

Най-бързият лазер в света
    5 (100%) 1 vote

Notice: Тема без comments.php вече не трябва да се използва след версия 3.0.0! Добавете шаблон comments.php към темата си. in /home/stpetkaeyeclinic/public_html/wp-includes/functions.php on line 3962