1. 22 декември 2016
    Новини свързани с очни заболявания и начини за лечение - Oчна клиника „Света Петка” с нова революционна технология в лечението на заболяванията на ретината

2RT е революционна нова технология, разработена от фирмата Ellex за лечение на заболяванията на ретината. Тя използва наночестотна лазерна стимулция на клетъчно ниво. Новата терапия намалява отока в тъканите, подобрява виталността и стимулира възстановителните процеси в ретината.

Основно показание за приложение на тази терапия е възрастовата дегенерация на макулата. Тя бива суха и влажна форма. Влажната форма води до тежка зрителна инвалидизация. Нейното лечение е сързано с ежемесечно приложение на антиангиогенни медикаменти за вътреочно приложение. При сухата форма се цели профилактика на прогресията към влажна форма. 2RT намалява болестните отложения в макулата, резултат от обмяната на веществата (друзи), характерни за тази форма на заболяването и се явява ефективна профилатика на усложнената влажна форма. Наночестотната лазерна терапия се прилага еднократно и при нужда се повтаря. Комбинирано лечение с антиангиогенни медикаменти и 2RT при влажната форма може да намали необходимостта от ежемесечно вътреочно третиране, както и да подобри зрителната рехабилитация на тези пациенти.

Ако пациентът има влажна форма на макулна дегенерация на едното око и суха на другото, то първото око се лекува с ангиогенни медикаменти вътреочно, а доброто око се подлага на облъчване с новия наносекунден лазер. Това може да спаси пациента от намаление на зрението на доброто око и да предотврати необходимостта от лечение с вътреочни медикаменти. Основната цел е забавяне на процеса и запазване зрението.
    Методът може да се използва при лечение и на други заболявания – диабетен макулен оток, венозни оклузии, централна серозна хориоретинопатия и др.

Наносекундният лазер е революция в лечението на възрастовата дегенерация на макулата. Профилактиката е най-доброто лечение. 2RT е ефективна профилактика на влажната дегенерация на макулата. Очна клиника „Света Петка“ – гр.Варна е единствената клиника в страната, която разполага с този метод на лечение (2RT).

3.3 (66.67%) 3 votes

Notice: Тема без comments.php вече не трябва да се използва след версия 3.0.0! Добавете шаблон comments.php към темата си. in /home/stpetkaeyeclinic/public_html/wp-includes/functions.php on line 3962